Puslapį remia

LAS partneriai

Sveiki! Jus apsilankėte senojoje Lietuvos architektų sąjungos svetainėje. Joje rasite dar vis aktualią informaciją, kuri buvo skelbta iki 2017.01.01. <br />

"Vėjo projektai": Škoda TR14 arba Laboratorija / Dancer elektrinis miesto autobusas (1)

Objekto / projekto pavadinimas: Škoda TR14 arba Laboratorija / Dancer elektrinis miesto autobusas
Architektai: UAB „Vėjo Projektai“ (www.vejoprojektai.lt)
Nuoroda į projektą: http://www.dancerbus.com
Data: nuo 2013
Partneriai: Klaipėdos Universitetas, DO Architects, 3M Lietuva, Devold AMT, Vėjų Spektras
Fotografė: Eglė Ščerbinskaitė

Aprašymas:

Dancer elektrinis miesto autobusas
Dancer yra naujos kartos elektrinio miesto autobuso projektas. Tai netradicinis požiūris į autotransporto pramonę, kurioje urbanistinės erdvės tobulinimui susitinka technologijos, menas, pramonė ir visuomenė. Dancer varančioji intencija yra viešojo transporto ir miesto bei keleivio suvienijimas.
UAB “Vėjo Projektai“ yra įmonė su aiškiu pagrindiniu tikslu – sukurti naujos kartos elektrinį miesto autobusą. Šio tikslo įgyvendinimui pasirinktas dviejų etapų procesas:
Pirmas etapas – Škoda TR14 troleibuso perdarymas ir modernizavimas.
Antras etapas – Naujo elektrinio miesto autobuso sukūrimas.

Pirmas etapas – Škoda TR14 arba Laboratorija
Pirmasis didelis žingsnis tampant ‘Šokėju‘. Šis etapas yra pirmoji Dancer idėjos kristalizacija, apimanti naujų idėjų ir konceptų bandymus bei vystymą. Tai seno Škoda TR-14 troleibuso perdarymas į šiuolaikišką transporto priemonę, galinčią atsijungti nuo elektros tinklo ir tęsti kelionę akumuliatorių pagalba. Perdarymo tikslai yra svorio sumažinimas, šviesaus, erdvaus ir interaktyvaus kėbulo sukūrimas bei galimybių išplėtimas naudojant šiuolaikines medžiagas ir technologijas. Pirmasis etapas (laboratorija) yra skirtas eksperimentiniam tinkamiausių technologijų ieškojimui idėjų realizacijai.
Pirmo etapo vizualinis dizainas yra formuojamas šviesos. ‘Light is light‘ arba šviesa yra lengva. Vienas pagrindinių projekto tikslų yra lengvos (energetiškai efektyvios) transporto priemonės sukūrimas. Vizualinio dizaino konceptas seka šį tikslą – pasiūlomas vertikalus skaidrių plokštumų (stiklų) dalinimas, sukuriantis atviresnes miesto perspektyvas ir įleidžiantis daugiau šviesos į vidų. Šviesai neskaidrios dalys (anksčiau naudota skarda ir interjero apdaila) keičiamos lengvomis šviesai laidžiomis kompozitinėmis plokštumomis. Šios kompozitinės plokštumos dienos metu įleidžia šviesą į vidų, nakties metu sukuria unikalią galimybę programuoti troleibuso kėbulo išorę – rodyti norimą statinę ar dinaminę mediją.

Antras etapas – elektrinis miesto autobusas
Antro etapo metu kuriamas itin lengvas elektrinis miesto autobusas. Tai visiškai naujo kėbulo ir pažangios transmisijos kūrimas, šiandieninių informacinių technologijų panaudojimas bei sistemos integracija į miesto struktūrą.

 

Dancer electric city bus
Dancer is a project of creating a new generation city bus. It is a visionary approach to automotive industry, which seeks to integrate original concept of bus design, new technological materials and wind power usage in public transport sphere. Dancer’s driving intention is to make public transport an integral part of the city and kindly acceptable for the society. Generally, it is a project, where technology, art, industry and society meet and unite in order to improve urban environment.

JSC “Vėjo Projektai“ is a company with one clear task – creation of a new generation electric city bus. To achieve the task a two stage process is chosen:
Stage one – Škoda TR14 trolley-bus conversion to a modern transport unit
Stage two – Development of a new electric city bus

Stage one – LAB Trolley bus
Stage one is the first big step in the becoming of Dancer. It is a conversion of an old trolley bus “Škoda TR14” to a modern transport unit with ability to disconnect it from power grid. While Stage one is the beginning of Dancer‘s realization, it embraces testing and development of new tentative concepts and ideas. The conversion is sought through lightening the existing trolley-bus, extending its possibilities, using new materials, creating transparent and interactive exterior. Basically, Stage one is an experimental search for the best technical ways to apply and realize these ideas in the real life.

Stage one visual design is formed by light. ‘Light is light’ – one of the main technical task of the project is to reduce weight (therefore reduce energy consumption) of the transport unit. Visual design concept is contributing to this task by offering a vertical transparent planes (glass) division for more light for the interior and open vistas of the city and the previously opaque planes (metal sheets and interior panels) changed to light translucent composite panels. At day time the composite panels invite more light to the interior and in the night enables programming the trolley bus body to show desired static or dynamic media.

Stage two – Electric city bus
Stage two is the creation of a new generation super lightweight electric city bus. It is a development of an absolutely new bus prototype. This includes the creation of a new bus body using composite materials, integrating more advanced powertrain system with engines in the wheels, and implementing modern media technologies in the bus.


 

Kviečiame visus Lietuvos architektus teikti darbus rubrikai “SUKURTA LIETUVOJE”!

Skyriuje “Sukurta Lietuvoje” pristatomi: gyvenamieji individualūs namai, daugiabučiai, visuomeniniai pastatai, komerciniai pastatai, administraciniai pastatai, pramoniniai pastatai, multifunkciniai kompleksai, viešosios erdvės, urbanistinės koncepcijos.

• Realizacijos 
• Projektai
: užsakyti projektai, konkursiniai darbai, idėjiniai projektai (neturintys realaus užsakovo), studentiški projektai (baigiamieji darbai)

Projekto sukūrimo / realizacijos metai – ne ankstesni kaip 2014.

PROJEKTŲ PATEIKIMAS IR VIEŠINIMAS

Projektas gali būti pateikiamas daugiausia 2 kartus: pirmą kartą kaip projektas, antrą kartą – kaip realizacija. Jei realizacija baigta iki 2010 m., tas pats objektas gali būti pristatomas tik kaip realizacija. Tas pats projektas negali būti pristatomas kelis kartus nuo skirtingų bendraautorių.

Teikiama medžiaga:
• Anketa
• 3-4 iliustracijos: vizualizacijos, maketo nuotraukos, nuotraukos – formatas .jpg (brėžiniai gali būti .pdf formato), rezoliucija min. 200, plotis – min. 600 pikselių (aukštis nesvarbu). Prašome nurodyti pagrindinę iliustraciją (failą pavadinkite „pagrindine“)
• 3-4 brėžiniai (genplanas, pjūvis, planas/ai) 
• Kokybiški planšetai .jpg .pdf (konkursiniams darbams)

Prašome pateikti reprezentatyvią medžiagą. Nereprezentatyvi (blogos kokybės iliustracijos, per mažai iliustracijų, neužpildyta anketa) medžiaga nebus talpinama tinklapyje.

Medžiagą siųskite el.paštu info@architektusajunga.lt, arba CD adresu: Kalvarijų g.1, 09310 Vilnius

 

 

RSS

Komentarai

  • Komentarų nėra, būk pirmas!


Visi laikai yra privalomi
E-mail: